Winkeltraining

RSO WINKELTRAINING KLEUR, PASVORM & STIJL

De klant nog professioneler en persoonlijker begeleiden bij haar aankopen.

Doelgericht adviseren op een hoger niveau.  

Terugkerende tevreden klanten en meer omzet.

Winkeltraining kleur, pasvorm & stijl

de opleiding

Deze bijzondere training is bedoeld voor medewerkers in kledingwinkels om de klant nog professioneler en persoonlijker te kunnen begeleiden bij haar aankopen. Met het doel je als winkel te onderscheiden. Door de klant goed in te schatten en te adviseren vanuit kennis en inzicht in wie ze is en waar haar behoefte naar uitgaat, kan je vertrouwen wekken en een band opbouwen.

Wat leer je?

Je leert in een paar sessies om doelgericht te adviseren op een hoger niveau. Daardoor krijg je betere verkoopresultaten. In deze praktische training leer je de klant anders te adviseren op het gebied van kleur, pasvorm en stijl. Het resultaat is dat je een professionele medewerker bent die beschikt over de juiste kennis. De omzetstijging is een logisch gevolg van het professionele advies en de gerichte aandacht die je geeft aan je klant. Dit komt terug in een hoger aankoopbedrag per klant en ook het aantal stuks per bon-gemiddelde zal stijgen. Zeker niet onbelangrijk is dat het aantal terugkerende tevreden klanten zal stijgen en de retouren zullen afnemen.

De hulpvraag

De nadruk van het contact tussen jou als winkelmedewerker en de klant ligt op de hulpvraag en niet op de omzetdoelstelling. Omzet is een direct gevolg van het ‘oplossen van een probleem’ van de klant. Hierdoor neemt de koopbereidheid van de klant toe. Het gevoel van oprechte betrokkenheid zorgt ervoor dat er een meerwaarde ontstaat voor zowel de winkel als persoonlijk.

Positieve beleving

Het winkelbezoek zal voor de klant een positieve beleving blijven, deze persoonlijke beleving kan nooit of nauwelijks online ingevuld worden. Het één-op-één contact is hier echt van werkelijk belang. Het online shoppen is aan de andere kant ook een serieus verkoopkanaal geworden in deze tijd. Door het persoonlijke contact in de winkel, zal de klant wél bereid zijn een herhaal-aankoop bij je eigen webshop te doen. Jij kan hierbij ook een rol spelen door een persoonlijk profiel van de klant aan te maken waarin haar pasvorm en haar aankopen opgeslagen kunnen worden.

lopen
Ontwerp zonder titel-8
Sales assistant in clothing store

Winkeltraining kleur, pasvorm & stijl

Inhoud van de trainingen

Het doel van deze kleurtraining is het toepassen van nieuwe kleurkennis tijdens de verkoop in de winkel. Het is belangrijk dat je weet wat kleur is en welk effect het kan hebben voor je klant. Het 78Color System geeft je inzicht in de kleurtoepassingen. De kleurenanalyses gaan verder dan de 4 seizoenen die bijna iedereen kent. De welbekende kleurwaaier die de klant in haar tas draagt geeft haar een handleiding in de kleuren die ze kan dragen. In de training leer je begrijpen hoe je met deze klant om kunt gaan. Vaak wordt zo’n klant als ‘lastig’ ervaren omdat ze natuurlijk vasthoudt aan het advies wat haar gegeven is. Als je met je klant op één lijn komt te zitten dan is de kleurkaart een mooie toevoeging om haar tevreden de deur uit te laten gaan met haar nieuwe aankoop!

Met de module kleur krijgt de medewerker de juiste praktische kennis en zorg je dat je winkel onderscheidend is van je concurrent. Kennis is de enige manier om je omzet blijvend te verhogen! De trainingsduur is afhankelijk van het aantal medewerkers en kan zowel overdag als in de avond worden aangeboden.

Wat komt er aan de orde:

  • Praktische kleurkennis volgens het 78Color System
  • Kennis van Warm en Koel, Diep en Licht, Helder en Gedempt. Leer in één oogopslag de juiste kenmerken te bepalen voor je klant
  • Personal Color Card voor iedere medewerker inclusief korte kleurenanalyse
  • Kennis van contrasten. Die bepalen mede wat wél en wat niet iets toevoegt in een outfit
  • Gevolg: hogere conversie en hoger aantal/bon- gemiddelde
  • Er wordt gebruik gemaakt van de collectie die in de winkel hangt.

Certificaat kleurspecialist 78Color System plus vermelding van je winkel op de website

Duur van  de training 2 dagdelen. Of aaneengesloten op één dag of op 2 avonden.

Prijs module KLEUR: € 1.350,- excl. btw/reiskosten

Veel vrouwen hebben moeite met het vinden van passende kleding, zijn vaak onzeker over hun uiterlijk en kunnen klakkeloos opnoemen wat er allemaal ‘mis’ is aan hun lichaam. Met deze training krijg je de kennis die je nodig hebt om iedere vrouw te helpen deze minpunten te camoufleren en haar pluspunten te accentueren. Met voorbeelden uit de praktijk en de actuele mode uit de winkel wordt de medewerker een echte pasvorm-specialist.

Na de training is de klant met een ‘hulpvraag’ meer dan welkom! Maak het verschil door je te onderscheiden van de concurrent met echte Pasvormspecialisten in huis!

Wat komt er aan de orde:

  • Praktische kennis over de verschillende lichaamsvormen
  • Accentueren of camoufleren van de diverse onderdelen van het lichaam
  • Gezichtsvormen, balanspunten en halslijnen
  • Lijnen van gezicht en haar, in relatie tot de grootte van dessins
  • Botstructuur in relatie tot de stofstructuur
  • Belijning, breuklijnen en lijnen
  • Er wordt gebruik gemaakt van de collectie die in de winkel hangt.

Certificaat pasvormspecialist en vermelding van je winkel op de website

Duur van  de training 2 dagdelen. Óf aaneengesloten op één dag of op 2 avonden.

Prijs module PASVORM: € 1.350,- excl. btw/reiskosten.

Over stijl valt niet te twisten. Maar voelt de medewerker feilloos de stijl van de klant wel aan? Door de stijl van de klant te ‘begrijpen’ en daardoor goed te adviseren, zal de klant zich optimaal gezien voelen in de winkel en helemaal happy zijn met haar nieuwe aankopen. Haar uiterlijke verschijning zal perfect in balans zijn met haar natuurlijke stijlpersoonlijkheid.

In deze training zal de medewerker alle kennis opdoen over de verschillende stijlpersoonlijkheden. Vaak zijn dat combinaties van meerdere stijlen. Deze kennis is heel nuttig voor zowel de medewerker op de winkelvloer als voor de inkopers en zal ervoor zorgen dat de collectie in de winkel perfect aansluit bij de wensen van je klant.

De module STIJL heeft meerwaarde voor zowel de inkoop- als de verkoopkant. Als je de stijl van je doelgroep perfect weet in te schatten betekent dit een hogere conversie en minder restvoorraad in de sale. De koopbereidheid van de klant neemt toe als ze ziet dat ze persoonlijk geadviseerd wordt.

Wat komt er aan de orde:

  • Stijlpersoonlijkheden herkennen
  • Betere aansluiting bij je doelgroep
  • Eindeloze voorbeelden van de verschillende stijlen
  • Quickscan stijl voor iedere medewerker
  • Gevolg: hogere conversie en een lagere restvoorraad in de sale.

Certificaat stijlspecialist en vermelding van je winkel op de website

Duur van  de training 2 dagdelen. Of aaneengesloten op één dag of op 2 avonden.

Prijs module PASVORM: € 1.350,- excl. btw/reiskosten

Meer informatie of aanmelden? Stuur ons een bericht.

Schuiven naar boven
Right Menu Icon